20 Şubat 2012 Pazartesi

salçalı ekmek - ekşi sözlük

sabah sabah beni gülümseten, içimi ısıtan bir hikaye :)

Yazan; imagine (18.11.2004 03:06)

5 yasindayken karsi komsumuzun kizina asik olma sebebimdir bu.. zannederdim ki benden soyle bi 5-6 yas buyuk olan o abla mukemmel bir insan ve o guzel tadi sadece o yaratabilir.. yani onunla evlenirsem butun gun boyunca, aylarca, yillarca bu mukemmel seyi tadabilirim.. (bkz: ozer ciller mantigi)

her gun aksam saat 6 civarlarinda evden bir yolunu bulup bir bahaneyle sivisir karsi kapiyi calar, ben gelidiiim diye buyuk bir rahatlikla iceri dalar sonra saga sola nerde benim salcali ekmegim bakisi atar, az sonra buyuk bir mutlulukla kafam ebatlarinda ki ekmek dilimiyle gures tutmaya baslardim.. abla da bana asikti besbelli ki bazen ben daha gelmeden hazirlardi ekmegimi..

daha sonra o mahalleden tasindik, o mahalleden aklimda kalanlardan biri de saclali ekmegin tadi oldu.. bir gun aklima dustu yine bu tad, hemen dolabi actim surdum ekmegin uzerine salcayi.. ayni degil.. diger baska bir salca denedim.. olmadi.. anneme sordum, tarif etti, yaptim.. tutmadi.. kafayi yiycem, 11 yasinda kiz cocugunun hazirladigi guzellikte salcali ekmek hazirlayamiyorum.. hayir yine guzel guzel olmasina da ben o tadi unutmadim hic, bu tad o tad degil..

daha sonra universiteye girdim, salcali ekmeksiz yillarim gecti, sonra mezun olacagim sene yine okulda salcali ekmeksiz bir sekilde yururken birden onu gordum.. bana bakti kafasini cevirip, sonra tam onune bakacakken bi daha dondurdu basini, hatirlamisti beni.. togay merhaba dedi.. hatirladin mi beni? ben seni hic unutmadim ki diyemedim ablaya.. ogrendim ki okulda doktora yaparmis.. eh salcali ekmek yapan doktora da yapar, misal ben yapamiyorum salcali ekmek o yuzden master basvurularim bile kabul edilmiyor.. acilmis sacilmis biraz.. makyaj desem sanirsin sebnem ferah konsere cikiyor.. saclar desen cilgin atiyor, ahenkle break dance yapiyor..

kisa bir sure havadan sudan konustuk, yaninda erkek arkadasi ve bir kac kiz arkadasi daha vardi, butun kafalar 15 yil sonra birbirimizi ilk defa gordugumuz icin bize donuktu.. cesaret edipte abla sen bu salcali ekmegi nasil yapiyodun allah askina noolursun soyle diyemedim.. kisa kesip gorusuruz sonra diye ayrildim yanlarindan salcali ekmeksiz.. salcali ekmeksiz yurudum servise dogru.. haykirdim icimden: sen kaybettin kizim, o yaninda oturan sunepe kilikli herif senin yaptigin salcali ekmegi asla benim kadar sevmedi, sevemez.. herifte sevecek tip yok zaten belli.. fettucine sever o, ne bileyim lazagna sever, istakoz, havyar sever.. ama onlarin hic biri benim salcali ekmegimin masumiyetinde olamaz..

kaynak http://www.eksisozluk.com/show

2 yorum:

... dedi ki...

dünden beri bir eskiye dönüş var bloglarda sanırım. çocukluğumu sorgulamama sebep oldu yeminle. boşa geçmiş benimki evet ikna oldum>_<

şimdi eve gidip salçalı ekmek yersem annem ne düşünür acaba:D ne biçim çocuk büyütmüşsün bir salçalı ekmek yedirmedin dicem..

alter ego dedi ki...

tamam salçalı ekmeğin çocukluktaki yeri ve önemi yadsınamaz. fakat bi salçalı ekmek yemedin diye de çocukluğunun boşa geçtiğine inanmam :) senin de başka çocukluk lezzetlerin vardır illa ki.

öyle deme annene. sizin oralarda salçalı ekmek yaygın değildir belki. bu annelerin bir tür başından savma taktiği idi zamanında. elimize tutuştururlardı sonra yallah sokağa salarlardı. eminim ki salçalı ekmek yerine başka taktikleri vardır annenin bu konuda :)

salçalı ekmek yemelisin. ev salçası olmalı ama. markettekiler dandik onların tadı bi halta benzemiyor. tostlarda filan da şahane olur bak. henüz geç değil bu lezzet ile tanışmak için bence :)